September 16, 2020

September 17, 2020

When I was an art student, my color science class’s textbook was Josef Albers‘s theory. I deeply admired his using color. He was my god of the color.

私が美術の学生だった時、色彩学のクラスの教科書はジョセフアルバースの色彩理論でした。私は彼の色遣いにとても傾倒し、彼は、私の色彩の神様でした。

I like Robert Mangold‘s work. One day ダン蔵 told me that Mangold was a student of Albers. I was surprised by it, but soon after this, I understood that using the colors of Mangold is influenced by Albers.

私はロバートマンゴールドの作品が好きなのですが、ある日、ダン蔵がマンゴールドはアルバースの生徒だったことを教えてくれて驚きましたが、直ぐに合点しました。マンゴールドの使う色彩はアルバースの影響を少なからず受けていると思います。

ダン蔵 Denied it. He said Mangold is not influenced by Albers.

ダン蔵は否定します。マンゴールドはアルバースの影響を受けていない。と。

When I was in my 22, I attended a week-long lecture/workshop at ダン蔵, so I am a student of ダン蔵. His lecture was amazing. And I got the blow. It was like an earthquake,e and a tsunami came to me same time. However, I think my art itself never influenced by him.

私は22歳の時、ダン蔵の一週間に渡る、レクチャー/ワークショップに参加しましたので、私はダン蔵の生徒です。彼のレクチャーはすごかったです。地震と津波がいっぺんにやってきたような衝撃を受けました。しかし、私自身の作品にはダン蔵の影響は皆無です。

Comments (2) | More: All posts, Art, Books, Thought

2 Responses to “September 16, 2020”

  1. 先週の土曜日に貝殻のトランプ届きました。
    コロナが終わったら友達をよんでこれで遊びます。
    ありがとうございます。

    郵便が通常に戻ってるんですね。早く届いたように思います。
    そうだ、檀さんからのカードも届いたけど、なんちゅうか日本人にはありえない日本のパンツを網羅うのもオレはLOVEだぜ!と書いてあります。
    脱力します。

  2. minikonote says:

    無事に届いて、良かったです。みんなで遊んでください。

    ダン蔵は、うちの近所の日本の高級品売ってる店がコロナのせいで閉店になったので、NO MORE JAPANESE UNDERWEAR.
    呟いてたから、マジで、おねだりしてる様子だね。ノコギリヤシのタブレットもなくなりました。私の頭のイボに効くというクリームもなくなりそうです。成果はまだ良くわかりません。でも、顔にあった小さな突起物が二つ取れました。ありがとうございます。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *